mä olen aina tuntenut itseni erilaiseksi. usein tunnen itseni ulkopuoliseksi.

mutta hei, ei se haittaa! olen oppinut elämään tämän kanssa enkä tee siitä ongelmaa.

yläasteella ja lukiossa olin tosi yksin. oli mulla paljon kavereita, olenhan kovasti seurallinen, mutta en oikein osannut luottaa keneenkään. tuntui, ettei ne sit kuitenkaan ihan ymmärtäneet. en tietenkään usko, että olin ainut. kaikki teini-ikäiset on vähän tai paljon hukassa, tietenkin. mulla oli koko ajan joku voimakkaampi tähti, jota seurasin. myöhemmin ajatellen se oli musiikki, mutta ei sitä siinä ja silloin tajunnut.

nykyäänkin ihan oikeasti rentoudun vain joidenkin tiettyjen ihmisten seurassa. heitä kutsun ystäviksi. heidän seurassaan nostan jalat seinälle, huokasen ja sanon: "olipa se".

no, mihinkö tällä introlla tähtään?

mua on viime aikoina huvittanut, lohduttanut ja innostanut eräs ajatus. ajatus siitä, että hyvät aina kohtaa.

jos nyt ajattelen maailmassa kaikkia niitä ihmisiä, joista olen vaikka mediasta tai jotenkin muuten kuullen ajatellut, että onpa kiva ja noheva, onpa taitava muusikko, onpa sitä tai tätä positiivista, niin monet näistä ihmisistä olen vuosien saatossa tavannut ja tutustunut, luultavasti työhommissa. on silleen ajauduttu samoihin juttuihin.

mietin just tänään yhtä tapausta nuoruudesta. tapasin yhdellä leirillä yhden tosi kivan nuorukaisen, lukiossa ollessani. juttelimme paljon ja oli kivaa, mitään romanttista siinä ei ollut. se oli vain tosi kiva ja lahjakas poika. emmekä enää koskaan olleet yhteydessä sen jälkeen. myöhemmin tietenkin tutustuihin siihen poikaan, kun se muutti helsinkiin ja alkoi pyöriä samoissa muusikkokuvioissa. ja se oli tosi kiva ja lahjakas poika.

tajusin sittemmin, että ei siinä ollut muusta kyse kuin siitä, että hyvät aina kohtaa. siitä, että tässä maassa on siellä täällä sopivia ihmisiä, jotka vain odottavat, että kohtaavat, koska hyvät aina kohtaa. ja tulevaisuuteen on mukava katsoa. koska hyvät aina kohtaa.

tämä lohduttaa myös, kun ajattelen tyttäriäni. jossain kasvaa niille läheistä seuraa. ja hyvät aina kohtaa.