blogistaniaa vaivaa meemitartunta. minäkin tartutuin ja vastaan kysymykseen:
mitä kummallisia tapoja mulla on?

miten niin, mitä kummallisia tapoja mulla on? ei mitään! mun kummalliset tavat on ihan tavallisia!

ei vaiskaan. mulla on niitä hirveästi, kuten se, että haluan aina lentokoneessa käytäväpaikan, harrastan kuntoilua vain sisätiloissa, puristan hammastahnatuubia just sieltä, mistä se käteen sattuu, pukeudun vain mustaan, säilytän ketsuppipulloa nokallaan. mutta muutamia erityisesti valitakseni:

1. levyhylly
vaikka kaikki kamani ovat aina tuhannen levällään ja sekaisin, levyhyllyn on oltava järjestyksessä. Omat hyllynsä ulkomaalaiselle ja suomalaiselle, popille, etnolle, klassiselle jne. mutta ehkä tämä on myös käytännön sanelemaa, levyjä kun taloudessamme on joku tuhat.

2. tiskirätti
keittiö on tässä taloudessa sotkun lähde ja loppusijoituskohde. komposti saattaa olla viemättä viikkoja ja mehutölkit taittelematta, mutta tiskirätti ei saa haista - vaikka kuinka harvoin se käytössä olisikin! raivostun, jos joku jättää "räbän" hanan päälle roikkumaan. siitä se nimittäin aina putoaa kaiken lilluvan veden ja ruuantähteiden sekaan altaaseen. ja alkaa haista. sille on varattuna oma pyykkipoikansa, johon se on nostettava kuivumaan.

3. liikutus
tämä on vähintäänkin noloa, mutta liikutun toisinaan kuullessani omia biisejäni. en siksi, että ne olisivat niin hyviä vaan siksi, että ne tuovat mukanaan niihin liityvät tunnelmat. häpeän tätä.

4. taide-esityksissä
olen elokuvateatteriterroristi. kukaan, siis ei kukaan, ei saa ottaa mukaan karkkia pussissa, koska pussit rapisevat. karkkilaatikot on keksitty! sipsejä syödään raksuttelematta. puhelimet pidetään kiinni. mutta ehkä olen puristi, koska käyn katsomassa hidastempoisia, raskaita ja keskittymistä vaativia "taiteellisia" elokuvia. ja tämä koskee muuten myös konsertteja ja teatteria.
kerran joku bimbo blondi vastasi pirisevään puhelimeensa pienessä ja intiimissä teatterissa just leffan kauniissa ja lyyrisessä huippukohdassa ja kalkatti kännykkäänsä kuin kotonaan. leffan jälkeen kävin ärjäisemässä. Noloa tämäkin.

5. menen aerobikissa aina takariviin, vaikka osaan ihan hyvin.

ja nyt mä haastan ainakin lauran ja antin. taas samat, kun emmä muitakaan ketään tunne.