pääskyset lentävät korkealla.

olemme asuneet omassa talossa vähän yli puoli vuotta. olemme olleet onnellisia.

joku viisas väitti ja minä apinoin perässä, ettei omistaminen mitään onnea toisi. siksi en ollut vakavasti ajatellen kuvitellutkaan ostavani omaa taloa.

en minä omistamista ole oikeastaan pelännyt. olen pelännyt sitä, mitä olen nähnyt omistamisen tekevän ihmisille. jopa ihan pienen omistamisen. se on kauhistuttavaa.

omassa pihassa tuulee kun on helle.
omassa pihassa saan laittaa pihakalusteet aurinkoon. saan laittaa ne varjoon.
omassa pihassa kasvaa pioneita, pinkkejä ja vaaleanpunaisia.
omassa pihassa lapset jättävät lelunsa levälleen.
omassa pihassa saan kasvattaa mitä mieleen juolahtaa. (jos se on laillista.)
omassa pihassa saan maalata leikkimökin täplikkääksi, niinkuin lapset pyysivät.
omassa pihassa saavat lapset pomppia sadettajassa niin paljon kuin sietävät.
omassa pihassa saan ajaa nurmikon niinä päivinä kun itselle sopii.
omassa pihassa nurmikolle kaatunut mehu ei haittaa.
omassa pihassa syön itse kasvattamani salaatit. tai annan mädätä penkkiin, jos niin on parempi.


omassa pihassa.

ei minua omistaminen ole onnelliseksi tehnyt. minut on tehnyt onnelliseksi oma piha, oma puutarha. oma lupa, omat ajatukset.

pääskyset lentävät korkealla.