rakas sosiaalinen media, sinä kihisevä parviäly, etsi minulle oikeat ihmiset!

oikeastaan osaan tosi monia asioita tosi hyvin, koska olen harjoitellut niitä sinnikkäästi ja jonkin verran saanut lahjoja matkaan geeneissä.

ensin on tää musiikki. kaiken edellä.

  • osaan laulaa. siitä sinettinä viime vuonna suoritettu taiteellinen tohtorintutkinto taideyliopiston sibelius-akatemian kansanmusiikin aineryhmässä arvosanalla kiitoksella hyväksytty. tutkinnon aiheena oli inkeriläinen runolaulu ja metriikka. taiteellinen toimintani on kaikenkaikkiaan ollut vilkasta ja parhaimmillani olen suurten konsertti- tai esityskokonaisuuksien parissa. myös pieni, intiimi ja herkkä kouraisevat.
  • osaan opettaa. kansanlaulua, esimerkiksi, erilaisille ryhmille sekä yksityisoppilaille. opetan tällä hetkellä taideyliopiston sibelius-akatemiassa kansanmusiikin teoriaa sekä liikkuvuusopintojen Runomylly-opintokokonaisuudessa omaa kalevalamittaiseen runouteen keskittyvää ryhmääni. olen johtanut useita kuoroja, yhtä kamarikuoromuotoista jopa oikein menestyksekkäästi ja sinnikkäästi 13 vuotta. sekin oli taiteellisesta johtajuudestaan huolimatta melko opetuspainotteinen työ.
  • erikoisosaamisalueeni on sävellyksen parissa. olen ottanut vastaan lukuisia sävellystöitä monilta maan eturivin kuoroilta ja yhtyeiltä sekä saanut nauttia sävellyskilpailumenestystä kansanmusiikista ponnahdusvoimansa saavilla sävellyksilläni.
  • näiden lisäksi olen innostunut kansanmusiikin arkistoäänitteistä ja niiden nuotintamisesta. olen työskennellyt aiheen parissa mm. suomalaisen kirjallisuuden seuran projekteissa. olen kiinnostunut taiteellisesta tutkimuksesta ja tiedollisten valmiuksieni kehittämisestä. tähän työhöni liittyy läheisesti sibelius-nuotinnusohjelman epäkonventionaalinen käyttö ja opetankin sitä myös sibelius-akatemiassa.
  • kansanmusiikin tohtorintutkinnon lisäksi olen suorittanut sibelius-akatemiassa musiikkikasvatuksen osastolla yläasteen ja lukion musiikinopettajan opinnot. olen työhön pätevä. lisäksi plakkarissani on 35 opintoviikkoa kasvatustieteen opintoja helsingin yliopistosta (cum laude approbatur) sekä vielä soitonopettajan pedagoginen pätevyys.
  • (jos haluat lisätietoja, ansioluetteloni ja tarkempia tietoja löytyy kotisivuiltani.

näiden lisäksi on muutakin.

  • olen intohimoinen käsityö- ja taideteollisuusihminen. viime vuosina olen keskittynyt neulomiseen ja lankojen värjäämiseen. pyöritän nyrkkipajayrittäjänä verkkokauppaani ja suunnittelen neulemalleja. kolme vuotta sitten julkaistiin ensimmäinen neulekirjani "neulekirja - tähkäpää ja muut lempineuleet" , yhteistyössä jenni östermanin kanssa, sen julkaisi Gummerus ja kaksi painosta on jo loppuunmyytyjä. toinen kirja julkaistaan tammikuussa 2014.
  • harrastan myös valokuvausta, jälkeäni voi tutkia em. neulekirjasta,
  • kaiken lisäksi kirjoittaminen on minulle luontaista ja helppoa. paitsi blogeihini, kirjoitan juttuja ja kolumneja muutamiin lehtiin. tämä blogi, vaikkapa, olkoon siitä vakuutena.
  •  

ja

  • kysymykseen luonteenpiirteistäni ja muista ominaisuuksistani vastaa parhaiten tämä blogi.

nyt ihmettelette kaikki, miksi tämä nainen kehua retostelee itseään täällä blogissaan.

kyllä. tarvitsen töitä. apurahani päättyy tältä erää tämän vuoden lopussa. haluan uusia ideoita, uusia työryhmiä yksinnyhräämisen vastapainoksi, kiinnostavia maisemia ja vaikka jotain, mitä ei ole vielä keksittykään. avaria katseita taiteen yli, ali ja läpi.

jos joku keksii juuri nyt kaipaavansa juuri kaltaistani innokasta ja tarmokasta ihmistä töihin, saa minuun mielellään ottaa yhteyttä. olen siitä kätevä, että voin ottaa vastaan kaikenlaisia töitä, niin työsuhteita kuin alihankitatöitäkin (ns. firman kautta), niin pitkiä kuin lyhyitäkin jaksoja. lisäksi voin myös tarvittaessa matkustaa työn perässä.

preferoin musiikkialan töitä, mutta kaikenlaiset luovat ja hullut hommat kiinnostavat!

 

p.s. jos et halua tarjota työtä, mutta haluat suositella jotain osaamisaluettani, sana on vapaa kommenttilaatikossa. myös nimettömänä.

p.p.s. somessa jakaminen on otsikkoa mukaillen sallittu.