voi perse. olen kirjoittanut tämän jo kolmesti, mutta eblogger on syönyt tekstini. nyt siis neljättä kertaa. tässä.

kuuntelen paljon yle kuuta. järjestivät kirjamessujen aikaan kilvan, jossa piti kirjoittaa pöytälaatikkobiisinteksti aiheesta kirja.

minäkin sitten viime hetkellä päätin raapaista jotain kasaan ja riimittelin sitten kolmessa minuutissa yhtään funtsimatta ja stilisoimatta oman hutasuni. aluksi riimitin itselleni, sitten päätinkin lähettää sen.

minulle oli todella outoa kirjoittaa teksti. mun biiseissäni sävel ja sanat kuuluvat orgaanisesti yhteen. ja ei kahta ilman kolmatta: harmoniat tulevat myös. siksi oli outoa kirjoittaa vain teksti. siksi en ottanutkaan haastetta kovin vakavasti.

tänään toi posti paketin. sain palkinnon, vaikken pääpalkinnoilla ollutkaan. ehkä ne palkitsi kaikki.

poikkean omista tavoistani ja julkaisen tuon raapaisun, koska biisi tämä ei ole eikä sellaiseksi tule:

Mun mielitiettyni Mirja,
jättää kassin eteiseen
ja sanoo, se on siinä huomiseen,
kassin jossa on muutama kirjaston kirja
ja lähtee meneen.

Iki-ihanaiseni Irja
tuo tuliaisen, avaan sen
nyörit paketin katkaisen
antaa muistiaisen, se on joku kirja
ja lähtee meneen

Se söpö Sirja
ollut ois mulle elämäni rakkaus
olikin tosi kuuma pakkaus, se Sirja
joka sanoi: ota mun rakkain kirja,
ja lähti meneen.

Ah, armaani Arja
ja mairikkini Marja
tosi tipuseni Tarja
koko neitosarja
lähti meneen.

Nyt istun yksin, kurja
ja luen ja luen vaan
ja kaikki sanoo, kaikki sanoo:
siellä se istuu kirjastossaan
entinen naistenmies hurja.