on taas se yks peeveli!

mä olen muutamia viikkoja sitten tekaissut äpärälapsen, lehtolapsen, au-lapsen. isättömän.

kunnan lastenvalvoja lähestyi minua viikko sitten kirjeellä, jossa tylysti ilmoitettiin minun tehneen isättömän lapsen ja olisi suotavaa, että toisin sen isän näytille, jos sen kanssa missään tekemisissä olen. 19. päivänä kello sitä ja tätä. olis sitten parempi olla paikalla, vaikka se isä ei pääsekään, kun on töissä ja yksin on turha tulla. jos ei sovi, soita puhelinaikana 11-12.

yritin sitten soittaa monena päivänä. aina varattu tai ei vastaa. laitoin sähköpostia. ei tehoa. laitoin lopulta tekstiviestiäkin. ei tehonnut.

lapsen isä sai sitten tänään kiinni lastenvalvojan ja ilmoittautui isäksi. ei kuulemma taida keritä enää, jos ristiäiset ovat viikon päästä, kun valvojalle ei sovi sitä ennen eikä muutenkaan. että lapsesta tulee sitten korhonen, vaikka muut kersat on ladakuskeja. mutta että jos tultaisiin naapurikuntaan tunnustamaan huomenna, voi se sitten ehtiä, jos pappi suostuu.

ihme touhua.

ihan ensiksikin siksi, että lehtolapsen on tuikkaissut henkilö, jonka kanssa olen kotia leikkinyt jo kohta 14 vuotta. ja että siitä ajasta kotia ei ole leikitty vaan pidetty yhden 4 vuotta, jonka tytärlaps jo on.

nyt me mennään sinne sitten kuulusteltavaksi, että onko sitä mahdollisesti oltu niihin aikoihin lapsentekopuuhissa muittenkin kanssa ja kuinka kauan sitä on sitten yhdessä oltu ja monelta ja miksi? ja että onko tää nyt sun laps ja mistä voit tietää, että se on sun laps ja jos et tiedä, niin suostutko ottamaan sen lapsekses, vaikka ei varmasti oliskaan? haluatko dna-testin? haluatko pakottaa tuon ihmisen tuon toisen isäks?

mutta tämähän ei ole lastenvalvojan vika. vaan systeemin. sanon tätä nöyryyttäväksi.

avioliitossa syntyvistä lapsista tutkimusten mukaan kolmasosa syntyy jollekin muulle kuin sille miesihmiselle, jonka ne näyttäis olevan. tosin sallin epäillä tätä tutkimusta; omastakin sisarusparvestani siis joko siskoni tai veljeni ei ole isäni tekosia. itse tietenkin olen.

mutta avoliitossa on systeemin mukaan todennäköistä, että lapsi ei ole sen isän, joka siellä talossa asuu vaan jonkun irtopetterin. vaikka lapsia olisi tusina jo ja kaikki tunnustettu sille samalle isälle, ei se kolmastoista enää voi olla sen saman isän, yhtä lailla on syytä epäillä.

ihme ettei äitiäkin epäillä. mun ei tartte sanoa, että on se mun. vaikka voishan se olla naapurin irman ihan yhtä hyvin.

kurkatkaa tuonne koppaan. kenenköhän lapsi siellä mahtaa olla?