no NYT se on loppu, minkä luulin jo kuukausi sitten loppuvaksi. nimittäin töllötys. onpa mukavaa! vaikka ladakusti kyllä saa aikansa kulumaan tiirailemalla töllöä läppäriltä, minä en ole siihen iloon vielä ryhtynyt.

aerobickkikausi alkoi kohdallani. olo on kuin piestyllä, tiukalta tuntui tämäniltainen löysä ensitunti. ääh, mihin on kadonnut entinen hyvä kuntoni?!

oletteko muuten huomanneet urheilupaitojen ja -toppien dilemman?

minä itse en makkarankuoreen kehtaa tässä kuosissa survoutua, vaikka tunnustankin urheiluasumateriaalien ylivertaisuuden peruspuuvillaan verrattuna. mutta vanhaan tai uudempaan perusteepaitaan sujahdan minä, puuvilla verhoaa vararenkaat.

olen tehnyt kvantitatiivista tutkimusta aiheesta jumppapaita tai -toppi:
noin sadasta jumppaharrastajasta ehkä 75 pukeutuu urheilupaitaan tai -toppiin,
muut erityyppisiin t-paitoihin tai ryhmään 'muut'.
75:stä urheilupaitaan pukeutuneesta 5 on niin timmissä kunnossa, että vararasvan ajattelemiseen ei tarvitse ryhtyä.
5:llä on niin hyvä ruumiintunto tai itsetunto, että vararasvan ajattelemiseen ei tarvitse ryhtyä.
loput 65 pitää käsiään ristissä rintojen alla, vatsan päällä, ennen jumpan alkua. ajattelevat selvästi näyttävänsä vararasvaisilta, vaikka siihen ei olisikaan kaikilla todellakaan aihetta.

jumpan aikana tapahtuvaan häpeilyyn en ota kantaa, sillä en ole ehtinyt tarkkailla tilannetta, mulla on yleensä jotain muuta ajateltavaa siinä vaiheessa. jumpan jälkeen olen niin hikinen ja kuitti, että haluan vain saunaan.

(älkääkä nyt luulko, että olen se hullu pervo takarivistä, joka kyttää toisten jenkkakahvoja. on nimittäin tullut itselle niitä kerätyksi, ei ole paljoa varaa kuin kadehtia.)

EDIT:
tähän aiheeseen löytyi käsittämätön blogikirjoitus ameriikanmaalta, eilispäivän kohdalta. kesti aika kauan, ennen kuin keksin, mistä tuossa oli kyse... näin se on erilainen tuo kulttuuri toisaalla. taas.