sain eilen parkkisakot sks:n edessä. siinä, missä aina parkkeeraan. tullessani ruutuun heitin öbaut kympin siihen parkkimasiinaan ja hankin laput ja kaikki. ekassa parkkiruudussa lastasivat jotain rekkaan niin, etten nähnyt, että siihen keskelle kadunpätkää oli ruuvattu pysäköintikieltomerkki. rivi oli täynnä autoja, monikaan siis ei ollut huomannut.

tullessani paikalle pirkot kirjoittivat lappua. olin täysin äimistynt. en osannut muuta kuin kysyä, miksi moinen. ja kysyä, pitäiskö nyt alkaa itkee. melkein aloinkin, sillä olen täysin rahaton. ihan oikeasti, vaihdoin toiseksiviimeisen kymppini siihen parkkimasiinan lappuun.

olin aikuismainen enkä räyhännyt, mutta kostoksi kumminkin sanoin jättäväni autoni siihen ja lähteväni syömään. ja kävelin kopeasti pois kuuntelematta pirkon mussutusta.

syömässä ei ollut kivaa. ensinnäkin käytin siihen sen viimeisen kymppini ja toiseksi pelkäsin koko ajan, että se pirkko tilaa paikalle hinausauton ja kärräyttää autoni jonnekin muualle ja laskuttaa siitä ainakin viisi sataa.

illalla meillä oli kuitenkin aika kelpo konsertti. venyminen oli mahdottoman pitkää ja onnistunutta, kiitos!

ja vielä illemmalla mulla oli toinenkin keikka, joka meni kai hyvin. tunnelma oli ainakin lämmin ja tomi kontio sanoi mulle:
kiitos.