näin aamuvarhaisunessa kammottavaa unta, jossa minulla oli kaksi tytärtä, nykyiseni ja toinen, nuorempi. nykyinen ainokaiseni oli merkittävästi tolkuton, jälkeenjäänyt, sairas ja veltto ja hän oksenteli jatkuvasti. nuorempi oli kuin nykyinen ainokaiseni nyt. tilanne tuli minulle unessa jotenkin yllätyksenä ja olin hyvin järkyttynyt.
niin kuin olin herättyänikin.

mutta jos joku on sairasta, niin se, mitä löysin minnan luota.

onko amerikassa ihan kaikki mahdollista? se on ainoa kysymys, minkä saan aikaiseksi tästä käsittämättömästä palvelusta. marry our daughteriin saavat perheet ilmoittaa alaikäisiä tyttäriään vaimohuutokauppaan. nuorimmat palvelussa ovat 13-vuotiaita, heistä on huudettu korkeimmat tarjoukset. ja ilmeisestikin siis amerikanmaalla vaikka kuinka nuoren saa laittaa naimisiin - tai hän saa typeryyksissään laittautua - jos vanhemmat siihen antavat luvan.

mulla jotenkin lyö ihan tyhjää.

en vain voi käsittää tätä. lapsia on tietenkin kaupattu maailman sivu, perhe on saanut sitten jotain maallista ja ehkä elintärkeää, kun lapsi on saatu naitetuksi. eikä tämä kai ole tuntematon tapa vieläkään joissain maailman kolkissa. mutta se, että ne tulee mun internettiin tekemään väkivaltaa omille lapsilleen, sitä en käsitä. ja vielä ns. länsimaissa! enkä sitä, että joku lapsivaimon haluaa, vaikka ostaminen kyllä on enemmän käsityskykyni rajamailla kuin myyminen, joka on täysin ulkopuolella.

kun ajattelee itseään 13-vuotiaana tai edes 16-vuotiaana, minkälaisen vaimon minusta olisi saanut? murrosikäisen ja epävarman ihmisraakileen alistettavakseen? millaista se olisi ollut, jonkun vanhan äijän perverssien hinkujen toteuttajaksi myyminen? ja vielä omien vanhempien myymänä. minä en olisi kyllä itse halunnut, mutta jos joku romanttisissa päiväkuvitelmissaan sellaista haluisikin, olisi vanhempien tehtävä suojella lastaan, ei kannustaa lopun alkuun.

usch! ja puistatus!