joku pieni ranskanukko on käynyt mittailemassa täällä itä-uudellamaalla paikkoja, että kylläpä säteilee, kylläpä kyllä. otanpa nämä maat nimiini, mitä väliä näillä asukeilla täällä?

kaivanpa tähän hitonmoisen avomontun ja nostanpa maasta uraania. pilaanpa samalla kaikkien elinympäristön, vaikka eihän tässä asu kuin kolme miljoonaa suomalaista lähistöllä. pääkaupunkilaiset ja kaikki. vaan oli siellä nigeriassa meidän valtauksien kupeessa paljon enemmän, mutta ei ole enää, kun ne on kaikki jo kuolleet syöpään.

väitänpä näille pösilöille, että ne saa työpaikkoja ja bruttokansantuote kasvaa taas, vaikka eihän tuohon monttuun voi ketään panna töihin, kun siellä säteilee niin kovasti. pannaan koneita sinne kuoppaan, niin ei tule sitten mitään ikäviä oikeusjuttuja ja huonoa mainetta. ja niin, ne massit mä kyllä kääräsen omaan fikkaani.

kuljetanpa sitten tämän uraanin ranskaan, koska täällä huttuheimon parissa tätä uraania ei voi rikastaa. mä väitän niille, että se uraani sitten tuodaan niiden ydinvoimalaan, jonka ne hölmöyksissään on menneet rakentamaan. mutta en mä mitään sitä tänne tuo. mä myyn sen uraanin asesepille, jotka rakentavat ydinaseita ja ihan tavan kranaatteja siitä. me ollaan meidän firmassa ihan ylpeitä siitä, että kaikki irakin sodassa käytetyt patit oli meidän uraanista.

sitä louhostahan mä en sitten ikinä kunnolla sulje, kun se on niin helevetin kallista. pitäkööt persjalkaheimolaiset kuoppansa, rakentavat sinne sitten vaikka oopperatalon. jaa, mitkä kulttuurimaisemat? nehän on meillä täällä provencessa.

niin, ja se pitää muistaa teettää, se ympäristövaikutusten tutkimusraportti. ittehän mä sen teen, ei siihen tartte ketään muita solkkaamaan. ai miten niin outoa? ei minusta, jos jotkut viherpiipertäjät pääsisivät sen tekemään, eihän me saatais ikinä sitä uraania meille.

niin, ja sitähän mä en näille yksinkertaisille, isopäisille maalaisille kerro, että missään muualla eu:n alueella ei ole yhtään toimivaa uraanikaivosta, kun se on niin vaarallista. mutta tämähän ei sitä tiedä, eihän? ja siks se uraani just on niin kallista, kun sitä ei enää mistään taho saada. vaan kohta saa! ja finlandiahymit soi, kun minä sen uraanin kotikonnuilleni laivaan.

lisää tosifaktaa: www.uraaniton.org